ZOEKWOORDEN ONDERZOEK





Zoekwoorden onderzoek

Een goed zoekwoorden onderzoek is de basis van iedere campagne of optimalisatie. Het zoekwoorden onderzoek is daarom bij ons een essentieel onderdeel van uw online strategie. Tijdens ons zoekwoorden onderzoek onderzoeken wij wat de kansen zijn voor uw online succes. Door het zoekwoorden onderzoek deskundig aan te pakken, kunt u de meest relevante zoekwoorden vinden, waarmee u de juiste doelgroep tot uw website aantrekt. Een zoekwoorden onderzoek is dus essentieel wanneer u bovenaan in Google wilt komen of wilt starten met een AdWords campagne.

Wilt u een bekende markt verder veroveren op het internet, of gaat u een nieuw product lanceren of een nieuwe markt online benaderen? Wat de aanleiding voor uw online strategie ook is, het is altijd belangrijk om de behoeften van uw klanten in te schatten. Door uw zoekwoorden af te stemmen op uw doelgroep, concurrentie en product, kunt u eenvoudig bepalen of het raadzaam is om te investeren in dat zoekwoord. Een serieus zoekwoorden onderzoek is van groot belang voor het slagen van uw online activiteiten. Dit zoekwoorden onderzoek dient namelijk als fundament voor uw online strategie en al uw verdere online activiteiten. Het zoekwoorden onderzoek is bij HV Media opgebouwd uit vijf verschillende fases.


Fase 1: Nulmeting

Veel sterke zoekwoorden zijn al verwerkt in uw website. Daarom begint de eerste fase met het analyseren van uw huidige website. Welke zoekwoorden komt u momenteel tegen binnen uw websiteteksten? Vaak zijn deze kwalitatieve zoekwoorden terug te vinden in koppen, opsommingen of in het menu. Vervolgens kunt u deze zoekwoorden eenvoudig uitbreiden door hier synoniemen van te maken. Ook biedt Google handige tools om uw zoekwoorden snel te vinden. Onder het kopje “Zoekverkeer” in de Google Search Console krijgt u een volledig overzicht van alle zoekwoorden waarop uw website momenteel al sterk is geïndexeerd.

Fase 2: Concurrentie analyse

Het is verstandig om voor de start van uw eigen online strategie een bezoekje te brengen aan de concurrerende partijen in de markt. Vaak hebben zij ook al het nodige vooronderzoek gedaan. Onder het motto “beter goed gejat dan slecht verzonnen“, kan dit van een grote meerwaarde zijn. Als uw concurrenten al een geoptimaliseerde website hebben, komt u deze zoekwoorden vaak tegen in de menubalk in de header of footer van de website.

Fase 3: Ideeën van Google

U hoeft niet alleen op zoek te gaan naar de beste zoekwoorden voor uw website. Google helpt ook graag mee aan uw zoekwoorden onderzoek. Via de Google AdWords Keywordplanner (onderdeel van het adverteerprogramma in Google), kunt u op basis van andere zoekwoorden zoekwoordideeën opvragen. Daarnaast biedt de Google AdWords Keywordplanner ook de optie om op basis van uw website-adres (of het website-adres van een ander) zoekwoorden te selecteren.

Fase 4: Brainstormen

Op basis van de opgehaalde zoekwoorden en informatie, kunt u het zoekwoorden onderzoek compleet maken door een uitgebreide brainstormsessie. Probeer daarbij de volgende elementen eens te benoemen:

✓ Producten en beschrijving.
✓ Productstelling van uw doelgroep.
✓ Productnamen, bedrijfsnamen, productmodellen/ -types etc.
✓ Gerelateerde producten/onderwerpen.
✓ Combineer zoekwoorden met plaatsnamen, regio’s en provincies.

Daarnaast is het ook altijd handig om het gebruik van enkel- en meervoud toe te passen. Vervolgens kunt u al deze zoekwoorden combineren via Merge Words. Hiermee worden al deze verschillende attributen tot diverse zoekwoorden gecombineerd.

Fase 5: Analyseer

Vervolgens kunt u de uitkomsten van deze zoekwoorden analyseren. Via Google AdWords Keywordplanner kunt u ophalen hoe vaak er per maand wordt gezocht op de betreffende zoekwoorden. Door het analyseren van de concurrenten kunt u samen met onze internet marketing specialist nagaan of het raadzaam en rendabel is om die bewuste zoekwoorden te optimaliseren.

Heeft u hulp nodig bij het samenstellen van uw zoekwoorden? Wilt u uw zoekwoorden onderzoek uitbesteden? Onze internet marketing specialisten helpen u graag op weg!




Aan de slag met uw
zoekwoorden onderzoek?

Laat ons uw relevante zoekwoorden vinden voor uw succes.

OFFERTE AANVRAGEN