Inhoud: Zorg voor kwalitatieve content
Uiteindelijk draait het op internet vooral om de inhoud. Als u hoger in Google wilt scoren, is een pagina met veel en goede informatie over het onderwerp van groot belang. Laat aan Google zien dat uw website de meeste relevantie biedt voor bezoekers en dat u een autoriteit bent op het gebied van het betreffende zoekwoord. Dit bereikt u onder meer door ervoor te zorgen dat de tekst op uw website kwalitatief is en voldoende woorden bevat. Google zal sterke en goede content waarderen en belonen met een hogere positie in de zoekmachine.
Techniek: Optimaliseer de techniek van uw website
Hoe sterk en relevant uw website teksten ook zijn, het is minstens zo belangrijk dat u ervoor zorgt dat de achterliggende techniek geoptimaliseerd is. Een belangrijke voorwaarde en factor om hoger in Google te scoren is bijvoorbeeld de laadsnelheid van uw website. Een site die binnen een halve seconde geladen is, zal hoger scoren dan een site die er wel twee seconden of langer over doet. Ook het feit of uw website geschikt is voor weergave op mobiele apparaten speelt een steeds grotere rol.
Is uw website veilig? Geeft uw website een goede beschrijving aan Google en maakt u gebruik van koppen, vetgedrukte tekst en afbeeldingen? Zijn afbeeldingen goed benoemd en geoptimaliseerd voor een snelle laadtijd? Wat is de structuur en de naam van de internetpagina’s? Dit zijn allemaal vragen die te maken hebben met de onderliggende techniek. Veel van deze zaken zijn door het gebruikte content management systeem (CMS) van uw website automatisch te regelen, maar dan moet het CMS hier uiteraard wel in voorzien. Kortom, zorg dat het fundament van uw website in orde is, zodat u zich kunt focussen op de inhoud.