Gisteren is HV Media op de koffie geweest bij Google. De aanleiding hiervoor was het Google Partnership Event. Zoals u wellicht weet is HV Media officieel Google Partner, daarom waren wij samen met andere geselecteerde Google Partners aanwezig op het kantoor van Google Nederland in Amsterdam.

Tijdens deze bijeenkomst werden wij bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Daarnaast is het altijd fijn om met andere vakspecialisten bij te praten over de ontwikkelingen in onze markt.

Nieuwe trends in Google

Één van de belangrijkste aandachtspunten van Google was de mobielvriendelijkheid van websites. Het wordt voor Google steeds belangrijker om een mobielvriendelijke website te hebben. Deze ontwikkeling is al voor een langere tijd aan de gang, maar het verkeer op mobiel wordt steeds groter en bovenal dominanter. Daardoor kun je als bedrijf haast niet achterblijven op deze ontwikkeling.

Daarbij zijn wij geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden van een Ads campagne. Naast de inzet van Google Ads, kunnen ook display en beeldadvertenties interessant zijn om bijvoorbeeld te adverteren in YouTube. Deze mogelijkheden zijn zeer interessant voor de branding van uw bedrijf. Met deze advertentiemogelijkheden krijgt u een groot bereik. Daarnaast zijn deze prestaties volledig te analyseren en te meten. Deze manieren van adverteren zijn bovendien ook goedkoper dan traditionele media om een groot bereik te behalen.

Wat is een Google Partner precies?

HV Media is officieel Google Partner. Er zijn drie onderdelen verplicht om officieel erkend te worden als Google Partner. Het eerste criteria zijn de certificeringen. Hierin wil Google zijn klanten verzekeren dat het online marketing bureau op de hoogte is van de laatste trends en ontwikkelingen en ook daadwerkelijk alle functies binnen het systeem goed kunnen in zetten. Ook kijkt Google naar de uitgavedrempel, met andere woorden: hoeveel besteedt het bureau aan Google Ads. Hiermee wil Google alleen samenwerken met financieel gezonde partijen. Het laatste criteria is de prestatie index. Een index waarop Google controleert hoe goed de campagnes zijn ingericht.

Aangezien HV Media een Google Partner is, hebben wij ook 1 op 1 direct contact met een vast contactpersoon binnen Google Nederland. Deze persoon houdt ons op de hoogte van alle laatste Google ontwikkelingen, maar kijkt ook kritisch mee met onze Ads activiteiten voor onze klanten.

We kijken terug op een fijne en leerzame middag. Naast het gastvrije ontvangst waren de meetings zeer interessant en wisten de sprekers ons te boeien. We zijn weer volledig op de hoogte van alle voordelen van het adverteren in het netwerk van Google, maar hebben bovenal weer veel energie gekregen om deze nieuwe ontwikkelingen voor u als klant in te mogen zetten!