Offerte aanvragen?

Benieuwd welke zoekwoorden voor uw website interessant zijn? Vraag vandaag nog een gratis SEO scan aan!

Gevonden worden op de juiste zoekwoorden met een zoekwoorden onderzoek.

Een goed zoekwoorden onderzoek is de basis van iedere campagne of optimalisatie. Het zoekwoorden onderzoek is daarom bij ons een essentieel onderdeel van uw online strategie. Tijdens ons zoekwoorden onderzoek onderzoeken wij wat de kansen zijn voor uw online succes. Door het zoekwoorden onderzoek deskundig aan te pakken, kunt u de meest relevante zoekwoorden vinden, waarmee u de juiste doelgroep tot uw website aantrekt. Een zoekwoorden onderzoek is dus essentieel wanneer u bovenaan in Google wilt komen of wilt starten met een Ads campagne.

Wilt u een bekende markt verder veroveren op het internet, of gaat u een nieuw product lanceren of een nieuwe markt online benaderen? Wat de aanleiding voor uw online strategie ook is, het is altijd belangrijk om de behoeften van uw klanten in te schatten. Door uw zoekwoorden af te stemmen op uw doelgroep, concurrentie en product, kunt u eenvoudig bepalen of het raadzaam is om te investeren in dat zoekwoord. Een serieus zoekwoorden onderzoek is van groot belang voor het slagen van uw online activiteiten. Dit zoekwoorden onderzoek dient namelijk als fundament voor uw online strategie en al uw verdere online activiteiten. Het zoekwoorden onderzoek is bij HV Media opgebouwd uit vijf verschillende fases.

Fase 1: Nulmeting

Veel sterke zoekwoorden zijn al verwerkt in uw website. Daarom begint de eerste fase met het analyseren van uw huidige website. Welke zoekwoorden komt u momenteel tegen binnen uw websiteteksten? Vaak zijn deze kwalitatieve zoekwoorden terug te vinden in koppen, opsommingen of in het menu. Vervolgens kunt u deze zoekwoorden eenvoudig uitbreiden door hier synoniemen van te maken. Ook biedt Google handige tools om uw zoekwoorden snel te vinden. Onder het kopje “Zoekverkeer” in de Google Search Console krijgt u een volledig overzicht van alle zoekwoorden waarop uw website momenteel al sterk is geïndexeerd.

Fase 2: Concurrentie analyse

Het is verstandig om voor de start van uw eigen online strategie een bezoekje te brengen aan de concurrerende partijen in de markt. Vaak hebben zij ook al het nodige vooronderzoek gedaan. Onder het motto “beter goed gejat dan slecht verzonnen“, kan dit van een grote meerwaarde zijn. Als uw concurrenten al een geoptimaliseerde website hebben, komt u deze zoekwoorden vaak tegen in de menubalk in de header of footer van de website.

Zoekwoord-onderzoek

Betaalbaar

Bij Online Marketing Bureau HV Media werken wij altijd op basis van een vast laag uurtarief aan uw online marketing werkzaamheden. Bij ons betaalt u niet mee aan dure lease auto's en dure kantoren.

Maandelijks opzegbaar

Onze online marketing werkzaamheden zijn ten allen tijden maandelijks opzegbaar. Wij geloven niet in complexe wurgcontracten, wij werken liever samen aan een sterke langetermijnrelatie.

10 jaar ervaring

HV Media is inmiddels al meer dan 10 jaar het adres voor uw online marketing activiteiten. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? We zetten onze ervaring graag voor u in!

Keyword-planner

Fase 3: Ideeën van Google

U hoeft niet alleen op zoek te gaan naar de beste zoekwoorden voor uw website. Google helpt ook graag mee aan uw zoekwoorden onderzoek. Via de Google Ads Keywordplanner (onderdeel van het adverteerprogramma in Google), kunt u op basis van andere zoekwoorden zoekwoordideeën opvragen. Daarnaast biedt de Google Ads Keywordplanner ook de optie om op basis van uw website-adres (of het website-adres van een ander) zoekwoorden te selecteren.

Fase 4: Brainstormen

Op basis van de opgehaalde zoekwoorden en informatie, kunt u het zoekwoorden onderzoek compleet maken door een uitgebreide brainstormsessie. Probeer daarbij de volgende elementen eens te benoemen:

✓ Producten en beschrijving.
✓ Productstelling van uw doelgroep.
✓ Productnamen, bedrijfsnamen, productmodellen/ -types etc.
✓ Gerelateerde producten/onderwerpen.
✓ Combineer zoekwoorden met plaatsnamen, regio’s en provincies.

Daarnaast is het ook altijd handig om het gebruik van enkel- en meervoud toe te passen. Vervolgens kunt u al deze zoekwoorden combineren via Merge Words. Hiermee worden al deze verschillende attributen tot diverse zoekwoorden gecombineerd.

Fase 5: Analyseer

Als uw doelgroep goed in beeld is gebracht gaan we aan de slag met uw customer journey, oftewel: het in beeld brengen van het aankoopproces. Welke stappen zet uw potentiële klant voor hij daadwerkelijk een product of dienst afneemt? Hierdoor worden alle behoeften in kaart gebracht die uw klant heeft. Van oriëntatie tot aan de after sales, alle stappen worden hierbij zorgvuldig in kaart gebracht. Zo is het bijvoorbeeld ontzettend belangrijk dat u zichtbaar bent als de klant bezig is met de oriëntatie. Dit kunt u doen door goed in Google te worden gevonden. Wij onderzoeken exact alle stappen die gezet worden voor de aankoop van een product, zo worden alle behoeften in kaart gebracht. Dit doet men in een customer journey, oftewel een schets waarin alle kanalen en behoeften in beeld worden gebracht. Hierdoor wordt zichtbaar welke kanalen of touchpoints er missen. Het omnichannel bureau zorgt er voor dat uw website in alle stadia van het aankoopproces in beeld is en blijft bij de klant.

Zoekwoorden-onderzoek-1