Voor bedrijven zijn alle online mogelijkheden een groot doolhof. Door de inzet van een strategisch plan van aanpak, helpen wij bedrijven op weg in het doolhof van online marketing en communicatie. Om een juiste afweging te kunnen maken voor (online) communicatiemiddelen en uitingen, is het belangrijk om goed research te doen. Zo beginnen wij met onze online strategie met een online marketingonderzoek. Voor dit onderzoek formuleren wij allereerst een SMART doelstelling. Met andere woorden: wat wil de opdrachtgever specifiek bereiken? Ook specificeren wij de doelgroep, zodat wij helder hebben wie wij willen bereiken. Aan de hand van een SWOT analyse brengen wij vervolgens alle kansen en bedreigingen in kaart. Hierdoor blijkt al snel wat het unique selling point is en waarom men dus voor u moet kiezen en niet voor een andere organisatie.
Het online marketing onderzoek is vervolgens de basis voor de keuze van de juiste online communicatiemiddelen. Gaat u adverteren in Google door middel van een Ads campagne, of gaan wij uw website bovenaan in Google plaatsen op belangrijke zoekwoorden? Of gaat u aan de slag met diverse campagnes op social media? Dit advies geven wij u op basis van de uitkomsten van uw online marketing advies. Daarnaast helpen en adviseren wij u over de juiste inzet van deze online communicatiemiddelen. Als wij uw website namelijk gaan optimaliseren, adviseren wij u ook direct over het gebruik van zoekwoorden. Aan de hand van een gedegen zoekwoorden onderzoek kunnen wij u namelijk adviseren welke zoekwoorden zullen resulteren in rendement en resultaat.