SOCIAL MEDIA MARKETING





Social media marketing

Mond-tot-mondreclame is al vanaf het begin de beste marketing die bestaat. Om als organisatie te profiteren van mond-tot-mondreclame zijn twee ingrediënten erg belangrijk: het leveren van een goed (eind)product én de verwachting van de klant overtreffen. Tegenwoordig bieden nieuwe communicatiekanalen grote kansen om uw boodschap nog krachtiger in de markt te zetten. Dagelijks vinden miljoenen mensen elkaar via Twitter, LinkedIn en Facebook. Door de juiste online strategie kunt u hier slim op inspelen.

De juiste social media strategie maakt uw social media marketing tot een succes. Hoe kunt u met uw organisatie scoren op de social media? Liggen uw kansen op het vlak van webcare, klantbeleving of heeft u ambassadeurs nodig op de social media? We lichten de diverse social media strategieën even toe.

Social media marketing: webcare

Webcare is misschien wel de meest voorkomende vorm van social media marketing. Telecomproviders en luchtvaartmaatschappijen maken hier veelvoudig gebruik van. Bij webcare heeft u uw social media ingericht als een online klantenservice. U doorzoekt het internet en de social media op klachten. Vervolgens verwerkt u deze klachten, lost u de problemen op en helpt u de klanten. Doordat social media open en bloot op het internet liggen, zijn er dagelijks miljoenen klachten openbaar. Door hiervoor in het openbaar met een oplossing te komen, verhoogt u de klantenloyaliteit en het vertrouwen in uw organisatie.

Social media marketing: merkbeleving

Voor veel bedrijven is de merkbeleving van groot belang. Denk aan grote merken als McDonald’s en Coca Cola. Deze merken gebruiken graag de social media om de klanten betrokken te houden bij hun organisatie. Deze social media marketing noemt men ook wel branding: het creëren van merkbeleving. Dit doet men door via social media te vertellen over bedrijfsprocessen, marketingvideo’s en tips & trucs rond de producten en diensten. Ook de bekende Like, Share & Win-acties worden vaak ingezet voor de merkbeleving.

Social media marketing:
ambassadeurs creëren

Daarnaast kan social media marketing een goede bijdrage leveren aan uw sales. Binnen iedere doelgroep zijn er pioniers, de bekende trendsetters. Door uw merk te koppelen aan een trendsetter voor uw doelgroep, volgt snel een groot deel van uw doelgroep. Deze trendsetters worden via social media ingezet om ambassadeur te zijn voor uw merk. Dit kunt u realiseren door een trendsetter artikelen op social media te laten delen met zijn achterban. Zo krijgt u dus een vorm van social media marketing waarin de trendsetter (soms onbewust) ambassadeur is van uw merk. Oftewel: de ouderwetse mond-tot-mondreclame via een modern kanaal. Daarnaast kunt u ook behoeften monitoren. Als u merkt dat iemand een vraag heeft over wat een goed nieuw product zou zijn, kunt u hier direct met een aanbod op reageren.


Maar wat kunnen wij voor u betekenen?

HV Media is een full service internet marketing bureau met een brede ervaring en expertise op het vlak van social media marketing. Zo kunnen wij u ondersteunen op de volgende vlakken:

✓ Het aanmaken van social media profielen.
✓ Het stylen van social media profielen.
✓ Het inrichten van doelgerichte social media advertenties/campagnes.
✓ Promoties, likes en leads aantrekken via social media acties.
✓ Social media monitoren.
✓ Social media contentkalender maken.
✓ Social media rapportages maken met online resultaten.

HV Media heeft veel ervaring met het instellen, beheren en optimaliseren van social media marketing. Benieuwd op welke manier social media iets voor uw organisatie kan betekenen? Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.




Hoe sociaal zijn uw
social media?

Zet social media in voor meer omzet!

OFFERTE AANVRAGEN