bedrijfshallenDertig procent van de klanten komt tegenwoordig online binnen bij Bedrijfshallen.nl. Dat is de verdienste van een mooi samenwerkingsproject tussen Bedrijfshallen en ons online marketing bureau. “Zonder onze nieuwe website en het online offertesysteem hadden we niet de omzet gehaald die we nu hebben.”.

Het is duidelijk: Evert van de Kamp van Bedrijfshallen.nl B.V. uit Giessen is blij met de samenwerking met ons. Wij hebben als online marketeer op strategisch level alle facetten van online marketing voor Bedrijfshallen.nl in handen. “Evert gaf ons de vrijheid om het van a tot z op te zetten. We hebben samen een online marketingstrategie uitgedacht die we ook samen uitrollen”, vertelt Henri.

Bedrijfshallen.nl opereert landelijk en moet het daardoor voor een groot deel van online marketing hebben. “Als we ergens een project hebben, heeft dat een olievlekeffect en komen er andere projecten uit voort. Maar je moet wel dat eerste project binnen halen. Dat gebeurt vooral online.”, zo stelt Evert. Daarom hebben wij, na de website, als eerste de zoekmachine optimalisatie aangepakt. Een uitdagende klus, want het gevecht om topposities in Google is op de landelijke markt groter dan op de lokale markt. De website kwam vanaf nul. De oude website werd namelijk nog helemaal niet gevonden in Google.

Samen met de klant bouwden wij een nieuwe gebruiksvriendelijke én Google-vriendelijke website. Vervolgens  optimaliseerde wij de teksten. Daarvoor hebben wij ons verdiept in het bedrijf en gezocht naar de onderscheidende waarde van het het bedrijf.

Al binnen drie maanden wierpen de nieuwe website en de zoekmachine optimalisatie de eerste vruchten af. Het bezoekersaantal steeg explosief, zo ook het aantal offerteaanvragen. Dat stelde Evert direct voor een nieuwe uitdaging. Hij was veel tijd kwijt met het uitwerken van offertes voor mensen die zich nog online aan het oriënteren waren.

“Door dit systeem halen wij veel meer aanvragen uit onze website!”

Online offerte systeem

Onder het genot van een kop koffie bedachten wij samen met de klant een oplossing: een online offertesysteem. Mensen vullen op de site de benodigde specificaties en wensen in en krijgen met één druk op de knop een richtprijs. “De drempel is daardoor enorm laag. Ze hebben direct antwoord op hun vraag en weten ons te vinden wanneer ze willen gaan bouwen en een offerte op maat willen. Door dit systeem halen we veel meer aanvragen uit onze website. Van bezoekersaantallen kun je de rekening niet betalen, er moet werk en omzet uit komen.”, zo stelt Evert. Naast dat het offertesysteem veel tijd bespaart voor Evert, werkt het dus ook zeer effectief om fors meer aanvragen te ontvangen uit de website. De drempel om in contact te komen met het bedrijf is namelijk verlaagd.

Leadgeneratie software

Maar ook is binnen dit project gedacht aan de website bezoekers die geen offerte aanvragen. Aan de hand van lead generation software, maken wij precies inzichtelijk welke bedrijven de website nog meer hebben bezocht. “Dat werkt echt fantastisch”, zegt Evert. “Je ziet welke pagina’s ze bekijken en daaruit kun je opmaken of ze interesse hebben. Je kunt dan een gerichte vervolgactie doen.”. Dit sluit perfect aan op de online marketing werkzaamheden voor Bedrijfshallen.nl. Enerzijds zorgen we aan de hand van zoekmachine optimalisatie voor relevante bezoekers, aan de andere kant brengen we in beeld welke bedrijven op deze manier op je website terecht zijn gekomen.

“Enerzijds zorgen we voor relevante bezoekers, aan de andere kant brengen we in beeld welke bedrijven op deze manier op je website terecht zijn gekomen.”

Vorderingen

seo caseEvert houdt de resultaten nauwlettend in de gaten. Via onze online marketing portal kan hij 24/7 zien hoe ieder zoekwoord scoort en met regelmaat drinken wij een kop koffie om te bespreken wat de stand van zaken is. Dat gaat gepaard met de nodige grappen en grollen. “Je moet je werk met plezier doen toch?”, glimlacht Evert. De samenwerking tussen Bedrijfshallen.nl en ons werkt als uniek tweerichtingsverkeer. Je bent de hele tijd samen bij aan het schaven tot het tegen het perfecte aan zit. Krijg je de juiste aanvragen binnen? Zo niet, hoe kunnen we dat veranderen? Dat proces moet je samen doen.

Deze persoonlijke werkwijze vindt Evert een groot pluspunt. “Bouwen is vertrouwen, anders ga je niet met elkaar in zee. Ik let niet alleen op hoe hoog we in Google staan, maar kijk vooral naar het aantal offerte aanvragen. Dat is uiteindelijk waar het mij om gaat en dat begrijpt Henri als geen ander. Hij reageert dan altijd snel en adequaat. Hij begrijpt wat we bedoelen en weet hoe hij ons in de markt moet zetten.”

Feiten en cijfers over deze SEO case

1.275
extra maandelijkse website bezoekers.

37
zoekwoorden op 1e pagina van Google.

Bedrijfshallen-resultaat-Google